Selecteer een pagina

Commercieel Medewerker

DE schakel en human touch tussen marketing en sales

Onze opdrachtgever groeit hard en ze hebben ambitieuze plannen. Daarom zijn wij voor hen op zoek naar een gedreven commercieel medewerker binnendienst die nauw gaat samenwerken met de collega’s van de afdeling marketing enerzijds en de salescollega’s anderzijds. Je vormt dan ook een belangrijke schakel tussen deze 2 afdelingen. Het betreft een nieuwe functie waar je deels nog je eigen invulling aan kan geven. Het gaat om 40 uur per week en je standplaats wordt Breda. 

Wat doe je als commercieel medewerker?

  • Jij zorgt voor een ‘Human touch’ binnen een digitaal leadproces.
  • Je volgt binnengekomen leads op en gaat proactief op zoek naar nieuwe leads. 
  • Samen met jouw sales collega’s bouwen jullie het merk uit en positioneren jullie het merk op succesvolle wijze in de KMO markt met als doel zoveel mogelijk interesses om te zetten naar sales.
  • Je ondersteunt het salesteam met uitvoerende en administratieve taken.
  • Je werkt samen met je marketing collega’s aan het uitbouwen en optimaliseren van hun doelgroep data. 
  • Je onderhoudt commerciële contacten met bestaande en nieuwe relaties. Je bent een direct aanspreekpunt voor klanten die vragen hebben.

Hoe ziet je dag eruit?

’s Ochtends loop je de nieuwe accounts in het systeem door die je collega’s van marketing zojuist aangemaakt hebben. Je bekijkt de operationele data van enkele prospects en maakt een lijstje van prospects die je vanmiddag kan gaan bellen. Je overlegt kort met 1 van je salescollega’s over hoe jij het beste die ene prospect kan benaderen die online interesse heeft getoond, maar nog nét niet klaar is om tot conversie over te gaan. 

Na de lunch evalueer je samen met je marketingcollega’s de voorlopige resultaten van de grootschalige campagne die vorige week van start is gegaan. Je bespreekt eventuele aandachtspunten en jullie besluiten een kleine wijziging door te voeren. Het eind van de middag heb je ingepland om de nodige telefoontjes te doen en daarna heb je ook nog even ruimte om de demo te bekijken die je collega voor een prospect gemaakt heeft. Je mag immers mee op gesprek de volgende dag en je wilt natuurlijk goed beslagen ten ijs komen.  

Waaruit bestaat je team?

Samen met 9 Accountmanagers – zowel New als Existing business-  vorm je het salesteam. Je rapporteert direct aan je manager, die ook nog eens de commercieel directeur is.

Wat vraagt onze opdrachtgever?

  • Je hebt een afgeronde hbo- opleiding op commercieel vlak.
  • 1 – 2 jaar relevante werkervaring is een pré.
  • Je communiceert duidelijk, helder en zakelijk en je brengt ideeën en feiten op een duidelijke en gestructureerde manier over. Ook kun je goed luisteren en waar nodig vraag je om opheldering. 
  • Commerciële skills en een gedrevenheid om de gestelde targets te realiseren zijn jou niet vreemd.
  • Je bent alert op commerciële kansen bij de prospect en weet deze te vertalen in oplossingen.
  • Je bent in staat om efficiënt en zelfstandig te werken.
  • Je bent sociaal vaardig en beschikt over een gezonde dosis humor.
  • Een goede beheersing van de Engelse taal is een vereiste. 
  • Affiniteit met HR & Payroll en automatisering is wel heel handig in onze business.

 

Wat bieden zij?

  • Een prima salaris, een leaseauto, laptop en een smartphone. Daarnaast ook allerlei secundaire arbeidsvoorwaarden. Natuurlijk zijn een pensioenregeling en collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekeringen ook goed geregeld.
  • Enthousiaste collega’s, zelfstandigheid, mogelijkheden om je verder te ontwikkelen en een goede werksfeer. Ze hebben een open en informele werkomgeving, met maandelijkse borrels & gezamenlijke lunches, muziek quizzen, sporttoernooien en een personeelsfeest op zijn tijd. De vitaliteitscommissie zorgt ervoor dat ook op het werk er ruimte is voor ontspanning en het onderhouden van sociale contacten met je collega’s.
  • Noem nou bijvoorbeeld de mogelijkheid om jezelf verder te ontwikkelen. Wil je een cursus of opleiding volgen? Dan kun je bij onze opdrachtgever een diploma of certificaat halen. 
  • 30 vakantiedagen. 
  • Samenwerken in een internationale omgeving met collega’s uit onder andere Nederland en nog uit 9 andere landen.

Solliciteren

Dat kan via marjelle@optimumrecruitment.nlof heb je nog vragen bel me dan via 06-15156660.

Optimum

Optimum Recruitment is een werving- en selectiebureau in Lisse dat professioneel, enthousiast en gedreven op zoek gaat naar nieuw talent voor ieder bedrijf.

Gespecialiseerd in het volledige werving- en selectietraject. Optimum Recruitment biedt ook Recruitment op Maat: tijdelijke recruitment diensten die voor iedere ondernemer toegankelijk zijn.

.

CONTACT

Optimum Recruitment

Postadres:
Wagendwarsstraat 6
2161 ZJ  LISSE

Telefoon: 06 -15156660
email: marjelle@optimumrecruitment.nl

Vind mij ook op: